Wednesday, November 2, 2011

گاردین از برنامه ریزی برای حمله به ایران خبر داد

گاردین از برنامه ریزی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران خبر داد
روزنامه گاردین چاپ بریتانیا در گزارشی از آماده شدن آمریکا و بریتانیا برای برنامه ریزی احتمالی در مورد حمله نظامی بالقوه به تاسیسات هسته ای ایران خبر داده است.

به نوشته گاردین آمریکا ممکن است ظرف یکسال آینده تاسیسات هسته ای ایران را از هوا و دریا مورد حمله قرار دهند.

به نوشته این روزنامه دولت بریتانیا هم معتقد است که در صورت چنین حمله ای به تاسیسات ایران، بریتانیا نیز باید از اقدام آمریکا حمایت کرده و حتی در آن مشارکت کند.

با وجود این، یک مقام وزارت دفاع بریتانیا به گاردین گفته است "دولت بریتانیا معتقد به پیگیری رویکردی دوگانه است که استراتژی اعمال فشار و دیپلماسی را با هم داشته باشد. ما خواهان یک راه حل مبتنی بر مذاکره (با ایران) هستیم، اما تمامی گزینه ها باید روی میز باشند".

به نوشته گاردین مقامات دولتی بریتانیا می گویند با آنکه آمریکا توانایی اقدام نظامی علیه ایران به تنهایی را دارد، اما بریتانیا خود را برای کمک به این حمله آماده می کند، هرچند در میان جناح های دولت ائتلافی دیوید کامرون، نخست وزیر، نگاه های متضادی در این رابطه وجود دارد.

یک مقام بریتانیایی به گاردین گفته ایران "به شکل شگفت آوری" در مقابل فشارهای تحریمی و دیگر فشارها مقاومت کرده و مجددا رویکرد تهاجمی در پیش گرفته است. این مقام گفته که دلیل اتخاذ این موضع تهاجمی ایران را درک نمی کند.

No comments:

Post a Comment